Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAustin, Bruce A.
TitelMotivations for Television Viewing among Deaf and Hearing Students.
Quelle(1984), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Students; Hearing Impairments; Higher Education; Leisure Time; Motivation; Student Attitudes; Television Viewing
AbstractMotivations for watching television were compared for 128 hearing and 178 hearing impaired freshman students at a technical college. The questionnaire consisted of 31 television viewing motivation items, a list of program titles for frequency and enjoyment information, attitudinal statements, and demographic items. Ss reported the amount of time they watched TV on an average daily basis. Factor analysis revealed seven motives, three of which were significantly different for hearing and hearing impaired Ss: viewing for learning and information, viewing for arousal or excitement, and viewing for companionship. Deaf Ss were more likely to view TV for the purpose of learning and information. Viewing for arousal or excitement and viewing for companionship were among the best predictors of the respondents' attachment to the medium, their amount of daily television consumption, and their perception of TV's reality in portraying life. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: